06
mei
2022
|
07:44
Europe/Amsterdam

Tata Steel lanceert nieuwe arbeidsmarktcampagne

Samenvatting

Onder de noemer ‘Maak werk van de toekomst’, is Tata Steel op zoek naar mensen met lef en karakter. Nieuwe collega’s die de stap willen maken om voor Tata Steel te kiezen. Collega’s die het aandurven om mee te werken aan de toekomst van het bedrijf en die zich met hart en ziel willen inzetten om groen staal te maken in een schone omgeving.

De komende jaren zoekt Tata Steel op alle niveaus extra mensen die hard nodig zijn om van Tata Steel een leidend en duurzaam staalbedrijf te maken. Een bedrijf waar men trots op is en een bedrijf dat typerend is voor de maakindustrie.

Ruim 450 vacatures te vervullen
Technisch personeel is moeilijk te vinden. Ook Tata Steel merkt dit. Op dit moment staan zo’n ruim 450 vacatures uit van heel veel verschillende functies. www.tatasteeljobs.nl

Vooral in techniek (zoals elektrotechniek, werktuigbouw, procestechniek) op alle niveaus, IT, Logistiek, young professionals. Ook voor de bedrijfsschool is het bedrijf op zoek naar nieuwe medewerkers. De bedrijfsschool heeft eigen technische mbo-opleidingen waar praktijk en opleiding worden gecombineerd. De leerlingen ontvangen meteen een salaris en worden begeleid door coaches die zelf jaren in het bedrijf hebben gewerkt.

Eigen collega’s spelen hoofdrol in arbeidsmarktcampagne
In de campagne spelen de eigen collega’s, die over het hele bedrijf verspreid werken, een centrale rol. De aftrap voor de ontwikkeling van de campagne was een oproep naar alle medewerkers om mee te werken aan de fotografie voor deze campagne. De campagne is in samenwerking met Xicero en Studio QKLQ ontwikkeld.

De verhalen en foto’s van medewerkers laten zien welke aanpakkers, veranderaars en talenten Tata Steel hard nodig heeft. Nu, in de komende jaren en in de volgende decennia. Om samen te bouwen aan het toonaangevende staalbedrijf van de toekomst. Waar iedereen trots op is. 

Bekijk hieronder de video met een kijkje achter de schermen - of klik hier voor de video youtube:

De komende periode wordt de campagne onder de verschillende wervingsdoelgroepen uitgerold. Tata Steel gaat dit met eigen content, zoals podcasts, vlogs etc, promoten op diverse eigen social media-kanalen. Ook komen advertenties via o.a. online media, print en outdoor. Het is een optelsom die moet bijdragen aan aantrekkelijk en meer bekend werkgeverschap. Met als doel een structurele instroom van nieuwe medewerkers om de uitdagende ambities te realiseren.